All My Love [One Shot]


Kelas 4-S
“Woi DooJoon!! Kau ni pesal ha?!” jerit Gain sambil b’lari keliling kelas mengejar DooJoon.
“Aku xb’salah! B’hentilah kejar aku. Jebal~” Rayu Doojoon. Kemudian dia b’henti b’lari dan memandang Gain. Gain terus menghempuknya dengan buku tulis ditangganya b’kali-kali.
            “B’henti. Sakitlah. Pabo! Ok2. Ak padam. Tolong b’henti pukul. Jebal~” rayu DooJoon b’kali-kali. Gain b’henti memukul DooJoon lalu menarik nafasnya dalam2 kemudian menghembuskannya. DooJoon cepat2 mengambil buku tulis ditangan Gain lalu dibawa ke mejanya lalu memadam contengan di bahagian tengah buku itu. DooJoon menenyeh buku itu dengan kuat sambil membebel seorang diri.
            “Perlahan sikit padam tu. koyak kang aku yg susah tau!” Kata Gain sambil menujah kepala Doojoon.

Kelas 4-B
            “Myungsoo! Kau buat lagi aku pukul kau.” Kata Hyorin sambil menepis bulu ayam ditelinganya. Myungsoo tidak menghiraukan amaran Hyorin itu dan terus mengusik Hyorin dengan bulu ayam. Tiba2 kedengaran meja diketuk dengan kuat. Hyorin bangun b’diri smbil memandang tajam ke arah Myungsoo. Myungsoo t’kejut, tetapi kemudiannya dia t’senyum sumbing.
            “Kenapa kau senyum?!” soal Hyorin dengan garang. Mukanya merona merah.
            “Muke kau comel lah bile marah. Aku suka. Tapi xelok asyik marah je, nnt cepat tua.” Kata Myungsoo lalu bangun dan mencuit hidung Hyorin, kemudian dia b’lalu pergi. Bertambah merahlah muka Hyorin dgn p’buatan Myungsoo itu.
            “Hish!!” Hyorin mencapai pemadam lalu membaling ke arah Myungsoo. Tiba2 Myungsoo berpaling sambil membuka mulutnya. Pemadam tersebut masuk ke dalam mulut Myungsoo. Dy tersedak-sedak mengeluarkan pemadam tersebut.
            “My God! Hish~” Hyorin cepat duduk dan membuat kerjanya balik.

Di kantin
            “Aku bengang betullah dgn DooJoon tu! Xabis2 nk sakitkan aku.” Rungut Gain sambil mulutnya penuh dengan makanan.
            “Hmm.. Myungsoo pun sama. Dia tu asyik kacau aku je.” Adu Hyorin pula.
            “Abis. Kau balas x?” soal Gain. Hyorin menggeleng. Gain menepuk meja.
            “Apsal kau xbalas? Kau ni lembut sangatlah. Jgn bagi peluang kat dia tu. Tgk mcm aku. Sekali DooJoon buat b’ganda aku balas tau x.” megah Gain. Hyorin t’gelak mendengar penjelasan Gain itu.
            “Tp ak xboleh la.” Kata Hyorin smbil bibirnya mengukir senyuman.
            “Ek eleh! Kau ni suke kat Myungsoo ke?” soal Gain sambil sengaja mengecilkan ank matanya. Tiba2 wajah Hyorin merona merah. Dia kemudiannya t’senyum sendiri. Gain faham benar dengan reaksi Hyorin itu.
            “Ek eleh. Patut ar ko biar je dy buli kau. Apedaa~” Gain terus menyuapkan kimchi ke dalam mulutnya.

Rooftop sekolah..       
“Amacam kau ngan Gain?” soal Myungsoo. DooJoon t’batuk-batuk mendengar soalan Myungsoo.
            “Amacam kau tanye? Kau tau x, dia tu lah pompuan paling menakutkan penah aku jumpe. Dah la mate kecil. Aku selalu ingat dia berjalan sambil pejam mata.” DooJoon mengata Gain. Myungsoo t’gelak besar.
            “Mate kecil pun tetap comel ape. Gain tu cantiklah. Kau xnk ke?” soal Myungsoo yg cuba b’gurau tetapi maksudnya serius.
            “Kau gile? Kalau kau nk, kau amik lah. Aku xnk. Seram aku.” Kata DooJoon smbil menggigilkan badannya.
“Elehh..macamlah ak xtau yg ko tu suka Gain sebenarnya.” Kata Myungsoo.
“Hish~ Kalau dy dengar mati ak,” kata Doojoon sambil menutup mulut Myungsoo.
            “Eh, Gain tu mmg untuk kau lah. Aku dah ade org lain.” Jelas Myungsoo. Serta-merta DooJoon menatap muka Myungsoo.
            “Siapa org tu?”
            “Kau kenal budak tu. Aku pun suke buli dia gak. Tapi dia xpenah balas. Seronoklah kacau dia. Lg dia marah lg aku suke kat dia.” Jelas Myungsoo masih xmemberitahu siapa perempuan itu.
            “Hyorin ke?”  “Mmg sesuai sangatlah dengan kau. Aku setuju.” Kata DooJoon dengan b’semangat sekali. Myungsoo hanye mengangguk sambil t’senyum. Doojoon menepuk-nepuk belakang Myungsoo.
            “Hoi! Ko nak bunuh ak ke?!” Marah Myungsoo.
            “Ah! Mian2.hahaha..” mereka berdua ketawa.

Esoknye
            “DooJoon!!! Pulangkan balik pencilbox aku tu! Aku baling kau dengan tong sampah ni!” jerit Gain sambil mengejar DooJoon dgn memegang tong sampah. “Wekk!! Kejarlah. Hati-hati tau lari tu klo jatuh ak xnk tolong. Mata kecil!” ejek DooJoon menaikkan lg amarah Gain.
              “Xguna kau Doojoon!!” Gain membaling tong sampah tersebut dgn kuat tetapi xkena DooJoon. Tiba2 Doojoon menukar arahnya dan berlari ke arah Gain dgn muka pucat. Kemudian dy terus menarik tgn Gain untuk pergi dari situ. Rupa-rupanya pengetua yg datang.

Hyorin nmpk akn p’gaduhan DooJoon dengan Gain itu. Dia hanye t’senyum melihat gelagat mereka. ‘Kalau diaorang couple kan bagus. Mesti meriah.’ Detik Hyorin dalam hati. Tiba2 lamunan Hyorin hilang apabila t’kejut mendengar satu hentakan kuat di mejanya. Mujur saje dia tidak melatah.
            “Apasal kau senyum sorang2? Ingat kat boyfriend ke?” sergah Myungsoo. Ada sedikit rase cemburu di hatinya. Muka Hyorin merona merah menahan marah. Tetapi cepat2 dia menenangkan dirinya. Myungsoo terus mengambil sebuah kerusi dan duduk di hadapan Hyorin.
            “Mesti sweet kan kalau DooJoon ngan Gain in love.” Hyorin meluahkan perasaannya.
Myungsoo mencebik. “Eleh. Biarlah diaorang tu. Kau sebuk nape.”
            “Biarlah aku nak sebuk. Xkacau kau pun kan.” Hyorin melawan Myungsoo. Mukanya kembali merah.
            “Eee.. dahlah. Malaslah aku nak layan kau.” Kata Hyorin lalu mengeluarkan buku tulisnya tnpe mempedulikan Myungsoo di hadapannya.
            “Weyh Hyorin! Dengar sini!” Kata Myungsoo sambil membongkok dan menuding jarinya ke arah Hyorin. Hyorin mengangkat mukanya.
            “Nak apa?!” Soal Hyorin dgn garang.
            “Naega.. ahh!!” Seorang pelajar lelaki melanggar punggung Myungsoo membuatkan Myungsoo terlajak ke hadapan. Hal itu membuatkan dia dan Hyorin bercium. Mereka terkesima sebentar. Kemudian mereka cepat2 menarik muka masing2.
            “Ppuihh!!” Myungsoo meludah-ludah sambil mengesat mulutnya berkali-kali. Wajahnya merona merah. Hyorin sudah berlari menuju ke toilet.

Seminggu kemudian..
Gain dan Hyorin sengaja b’jalan-jalan mengambil angin petang. Tiba-tiba entah dari mana datang, DooJoon mengetuk kepala Gain dengan sebatang ranting kayu. Hampir saja Gain melatah. Doojoon ketawa mengekek melihat Gain. “Pabo!!” jerit Gain lalu menyepak kaki DooJoon sekuat hatinya. DooJoon meloncat kesakitan.
            “Arhhh!!” tiba-tiba jeritan Hyorin mengejutkan mereka b’dua. Rupanya Myungsoo menarik rambut Hyorin yg telah ditocang kemas itu sambil ketawa mengekek. Tetapi Hyorin tidak membalasnya. Dy sudah biasa dengan perkara itu. Gain pula naik angin dengan perbuatan mereka mengejutkannya dan Hyorin.
            “Korang ni apsal?! Cari gaduh?!” soal Gain dengan kasar.
            “Amboi! Garangnye ahjumma mata kecik ni.” Ejek DooJoon. Gain menyepak kaki DooJoon buat kali kedua tetapi xkena. DooJoon cepat2 melarikan diri, Gain mengejarnya sekuat hati. Myungsoo mengambil kesempatan itu untuk berjalan di sebelah Hyorin.

7 bulan kemudian
            “Myungsoo. Kenapa kau suka sangat cari pasal dengan aku? B’hentilah kacau aku.” Soal Hyorin suatu petang. Myungsoo t’kedu mendengar soalan Hyorin itu.
            “Aku mmg suke kacau kau la. Hati aku bahagia bila buat kau marah sbb kau b’tambah comel bile marah.” Serta-merta wajah Hyorin b’tukar merah padam. Dy xberani b’tentang mata dengan Myungsoo. Myungsoo t’senyum melihat perubahan Hyorin itu.
             “Sebnarnye Hyorin.. aku dah lame suke kan kau.. sudi tak kau jd kekasih aku?” lamar Myungsoo dengan lancar.
            “Wow! Mendadaknya mamat ni.” Kata Hyorin dlm hati.
Biji mata Gain membulat. Dy tak sangka yg selama ini DooJoon menyukainya. Dan sebentar td baru saja DooJoon melamarnya untuk menjadi kekasihnya. Ruapanya Doojoon membulinya selama ini hanya sebagai helah untuk dy rapat dgn Gain. Tapi, itu tak mungkin akan b’laku kerana Gain belum b’sedia untuk b’cinta dengan sesiapa pun buat masa ini.

2 bulan kemudian
            “Myungsoo! B’henti tarik rambut saya!” marah Hyorin.
            “Andwae! Saya suka tgk awk marah.” Usik Myungsoo smbil t’senyum.
            “Ahhh!! Ok..ok..ok..” jerit Myungsoo apabila lengannya dicubit kuat oleh Hyorin. Hyorin t’gelak melihat Myungsoo yg kesakitan itu. Myungsoo turut ketawa kemudian mencuit hidung mancung Hyorin. Sejak Myungsoo melamar Hyorin untuk menjadi kekasihnya, Hyorin menerima dengan hati yg t’buka. Kini sudah 2 bulan mereka b’sama.
            “Ahh.. sweetnye mereka.” Bisik Gain smbil melihat gelagat pasangan b’cinta itu.
            “Aku bahagia bila tgk Myungsoo gembira macam tu.” Luah DooJoon yg dduk disebelah Gain. Gain hanye mengangguk p’lahan.
            “Kau ni tidur ke apa?” soal DooJoon.
            “Mwo?!”
DooJoon memegang muka Gain lalu cuba untuk membesarkan mata Gain.
            “Sakitlah! Pabo!!” marah Gain sambil menenyeh matenya.
            “I’m babo, you babo. Everybody babo.” Ucap DooJoon.
            “Sudah lah!” Kata Gain lalu bangun.
Doojoon mengejar Gain dan menarik tangan Gain. Gain terpusing kebelakang. Doojoon mendekatkan wajahnya ke wajah Gain dan akhirnya bibir mereka berdua bertemu. Gain terkesima buat sementara. Kemudian dy cepat2 menolak badan Doojoon kebelakang.
            “Xguna kau!” Marah Gain lalu menendang kaki Doojoon dengan kuat. Setelah puas dy berlalu pergi dgn muka yg merah padam.
            “Ahjumma!! Jalan tu hati2 ye. Besarkan mata tu sikit!!” Jerit Doojoon sambil melambaikan tangannya. Doojoon tersenyum sambil menyentuh bibirnya.

~~~~~~~~~~~~~~~THE END~~~~~~~~~~~~~~