Spirit of the VILLA ~ [PREVIEW]


Status : Complete
Chapter : 14
Genre : Horror


SINOPSIS
Sekumpulan pelajar U terpaksa berpindah kerana asrama tempat mereka tinggal telah terbakar. Mereka terpaksa mencari tempat tinggal sementara dan terjumpa dengan villa lama yg agak terpencil. Mereka tiada pilihan lain melainkan tinggal disitu kerana peperiksaan sudah sangat dekat. Tapi sejak mereka tinggal disitu, bermacam-macam kisah misteri yg mereka hadapi. Mereka sering diganggu oleh lembaga perempuan berambut panjang dan memakai gaun putih. Sohyun juga tidak seperti dulu lagi, sejak mereka pindah, Sohyun berubah menjadi pendiam dan mudah marah. Menurut Junho dan Jihyun, mereka sudah ‘mengejutkan’ penghuni rumah itu. Jasad Sohyun telah dikuasai oleh roh itu. Siapakah yg menjaga villa itu? Adakah mereka dpt menyelesaikan masalah villa itu dan menyelamatkan Sohyun? Nantikan SPIRIT OF THE VILLA.




Characters :-

KIM HYUN AH
Hyuna telah mati ditembak 20 tahun yg lalu kerana dibunuh oleh sekumpulan penculik. Dy dibunuh di sebuah villa yg terpencil di hujung Bandar. Sejak dy dibunuh, rohnya tidak tenteram dan menyebabkan dy ingin membalas dendam kpd pembunuhnya. Tetapi rohnya terperangkap dlm villa itu dan bersemadi di situ sehinggalah budak2 U dtg dan ‘mengejutkannya’ drpd tidur yg panjang.


HWANG CHAN SUNG
Boyfriend kepada Hyuna yg merupakan ketua kongsi gelap. namun mati selepas 10 tahun kematian Hyuna. Tapi rohnya tidak pernah aman dan dy berasa sungguh bersalah terhadap Hyuna. Sekumpulan budak U yg menginap di villa itu secara tidak sengaja membantunya mencari Hyuna. 

KWON SO HYUN
Seorang yg ceria dan happygolucky. Penuntut di U. baik dan peramah. Karakternya berubah sejak dy berpindah di villa tggl hujung Bandar tu. Jasadnya telah dirasuk oleh Hyuna kerana dy telah mengganggu Hyuna.

JANG WOO YOUNG
-seorang yg kacak. Baik hati dan penyayang. Bf kpd Sohyun. 

HEO GA YOON
Bersikap kasar dan bercakap lepas tnpa memikirkan perasaan org lain. Kawan baik Sohyun dan juga dah mcm kakak kpd Sohyun. Selalu bergaduh dgn junsu. Dialah org yg telah 'mengejutkan' Hyuna kerana perasaan ingin tahunya yg sangat mendalam terhadap villa itu

KIM JUN SU
gila2 tp baik hati dan sgt penyayang. dy selalu gaduh ngan gayoon sbb xberapa gemar dgn sikap gayoon yg agak kasar itu. Namun dy menaruh perasaan terhadap gayoon. Agak penakut dan sentiasa dibelakang Gayoon.

JEON JI YOON
Selalu buli Sohyun dan sgt dengki kat sohyun sbb dy dah rampas Wooyoung dr dy. Berusaha menjatuhkan Sohyun xkira dimana ada bila. Ada peminat misteri iaitu Nickhun yg asyik mengekorinya. Dy terpaksa tinggal bersama-sama mereka kerana xmampu membawa sewa rumah lain yg agak mahal. 

NICKHUN BUCK HORVEJKUL
Menaruh perasaan terhadap Jiyoon. Walaupon Jiyoon xpernah suka kepadanya. Dy  Ikut segala arahan Jiyoon sbb dy syg kat Jiyoon. Berazam menjaga Jiyoon dengan baik sampai lah Jiyoon akan terima dirinya.

OK TAEC YEON
Photographer U. Diminati ramai perempuan kat U sbb badannya yg sasa. Org yg paling rapat dengan Nickhun sejak mereka tinggal bersama.

NAM JI HYUN
adik angkat kepada Junho. Sangat penyayang dan manja. Berminat kepada Nickhun dan asyik menyakat Nickhun namun caranya itu salah. Tiada siapa yg tahu asal usulnya dan Junho. Sikapnya akan berubah disebabkan satu peristiwa yg berlaku dekat villa tu.

LEE JUN HO
abg angkat Jihyun. Baik hati dan penyayang. dy berazam akan menjaga jihyun sehingga mati. Tiada siapa yg tahu akan asal usul dirinya sama seperti adiknya itu.


Teaser : - 

No comments: