My Oppa My Love ~ Chapter 28


“ Apa yang kau buat kat adik aku, huh? ” Kiela dan Yoogeun terus sahaja berpaling menghadap ke arah suara itu.

Soeys terus sahaja berjalan menghampiri mereka berdua. Dia melihat tangan adiknya yang dipegang oleh Yoogeun. Dia terus merentap tangan adiknya daripada pegangan tangan Yoogeun.

            “ Are you okay? ” Tanya Soeys lembut sambil memandang adiknya itu. Kiela hanya mengangguk.

            “ Apa yang kau nak buat tadi? ” Tanya Soeys memandang Yoogeun.

            “ Saya nak bagitahu dia sesuatu.. Itu je..”

            “ Apa yang kau nak bagitahu dia? Cakap sekarang..”

            “ Boleh tak saya bercakap dengan dia seorang sahaja? ” Tanya Yoogeun sambil memandang Kiela yang berdiri di belakang Soeys.

            “ Baiklah… Dua minit je..” Soeys memandang adiknya, “ Unnie tunggu kat sana…”

Selepas Soeys beredar dari situ, Yoogeun terus sahaja memandang Kiela. “ I just wanna tell you that I love you.. I really love you so much.. I love you since I saw you on my first day in this school.. First time I saw you, my heart beating faster than before and I knew I fell in love with you.. That’s why I followed you everywhere you go.. I just wanna let you know my feeling towards you.. Because of that, today, right now, I want you become my special girlfriend.. Will you become my girlfriend? ”

            “ No.. I don’t want.. I don’t love you.. Sorry..” Kiela terus sahaja menuju ke arah kakaknya yang sedang memandangnya. Dari arah jarak yang tidak berapa jauh itu, kakaknya dapat mendengar luahan perasaan Yoogeun itu.

            “ Kiela.. Kiela!!”

Beberapa hari kemudian,
Di bilik latihan,
Mereka berlima terus sahaja menyambung latihan mereka. Hujung bulan itu merupakan hari pertandingan My K-Pop Talent. Lagi dua hari  sahaja lagi pertandingan itu akan berlangsung.
Kali ini, mereka bercadang untuk melihat sendiri hasil persembahan mereka. Satu laptop diletakkan di atas sebuah meja. Muzik terus sahaja dimainkan.

Mereka terus sahaja mula menari dan menyanyi. Mereka bersungguh-sungguh dengan latihan tersebut. Setiap rentak tarian dipastikan sentiasa seragam dan bertenaga.

Selepas beberapa minit kemudian, Soeys terus sahaja membawa laptop tersebut ke arah kawan-kawannya dan adiknya. Mereka berkumpul untuk melihat hasil latihan mereka selama seminggu itu.Kiela memantau video tersebut sambil meneguk perlahan air botolnya sebelum diserahkan kepada kakaknya yang turut kehausan.

            “ Dah bagus ni..” kata Uee. Mereka semua mengangguk setuju.

Selepas latihan tersebut, Kiela terus memasuki kelasnya. Dia duduk seorang diri di tempatnya memandangkan dia tidak suka bergaul dengan rakan-rakan sekelasnya yang lain. Untuk menghilangkan rasa bosannya, dia mendengar lagu di handphonenya. Waktu itu, guru yang mengajar mata pelajaran matematik tidak datang dan kelas hanya ditinggalkan tanpa sebarang guru ganti. Yoogeun memerhatikannya sambil tersenyum nipis.

Yoogeun menghampiri tempat duduk Kiela lalu duduk di hadapannya. Kiela memandangnya, “ What do you want now? ”

Yoogeun hanya tersenyum. “ Saya nak handphone awak..”

            “ Kenapa? Tak boleh..”

Yoogeun terus sahaja merampas handphone Kiela. “ Give my handphone back..” Yoogeun terus sahaja memegang kedua-dua tangan Kiela menggunakan satu tangan sahaja. Tangan kanannya menekan –nekan skrin handphone Kiela. Dia menyimpan nombor telefonnya dalam handphone Kiela lalu membuat missed call ke handphonenya.

Setelah menyimpan nombor telefon Kiela di dalam handphonenya, dia menyerahkan semula handphone kepunyaan Kiela kepada Kiela semula. “ Thank you, baby..”

            “ Shut up…”

Yoogeun hanya tersenyum, “ Garangnya girlfriend saya ni..”

            “ I’m not your girlfriend..” Kiela terus sahaja memadamkan nombor telefon milik Yoogeun daripada senarai nombor dalam handphonenya itu.

            “ Apa awak buat tu? Penat je saya tulis nombor saya kat dalam handphone awak tu..”

            “ Saya tak suruh pun..”

            “ Memang awak tak suruh, tapi saya sukarela buat… Senang awak nak call saya nanti…” Yoogeun tersenyum bahagia.

Kiela memandang tempat lain, “ Boleh tak awak jangan kacau saya lagi.. Saya tak suka kan awak..”

            “ Tapi saya sukakan awak… Saya cintakan awak..” Yoogeun masih lagi memandang wajah Kiela sambil tersenyum.

Hari pertandingan,
VIXX tak dapat nak menemani Soeys dan Kiela untuk ke pertandingan tersebut kerana mereka sedang bersiap sedia untuk comeback mereka yang hanya tinggal beberapa hari sahaja lagi.

            “ Soeys dan Kiela tak marahkan oppa kan? ” Tanya N yang masih lagi berasa bersalah.

            “ Tak adalah..” balas Soeys sambil menepuk perlahan bahu N.

            “ Still oppa rasa bersalah lah…” balas Ravi.

            “ Otteokajji.. Otteokajji… Ooooteokajji… Otteoka.. ka.. ka.. kajji…” Ken mula menyanyikan lagu Otteokajji nya.

            “ Jangan dilayan hyung bertiga ni, Soeys, Kiela..” kata Hongbin. Soeys hanya tersenyum sebelum mengangguk.

            “ Silly oppa..” Ken terus sahaja mengurut-urut tengkuk Kiela. “ I heard that, Kiela..”

            “ Arghh..” Kiela terus melepaskan dirinya lalu bersembunyi di belakang Leo tanpa disedarinya. Ken tersenyum penuh makna. Leo hanya menggelengkan kepalanya sambil tersenyum nipis tanpa disedari oleh orang lain.

            “ Good luck ya noona..” ucap Hyuk. Soeys mengangguk, “ Thanks, donsaeng..”

Manager VIXX keluar dari biliknya, “ Dah.. Jom.. Nanti terlambat pula…”

Sebelum Soeys dan Kiela beredar, N mendekati Soeys lalu mencium dahi Soeys, “ Good luck ya Soeys.. Kalau menang, oppa kasi hadiah..”

Hongbin yang melihat mengetap giginya. Ravi, Ken dan Hyuk sudah bersiul keseronokan. Leo berpaling menghadap tempat lain. Kiela membelek-belek handphone dan manager VIXX hanya tersenyum sahaja. Soeys tersenyum sambil mengangguk. Mereka terus sahaja beredar dari dorm tersebut.

Di tempat pertandingan,
Sudah beberapa kumpulan bertanding. Kumpulan Soeys mendapat undian yang terakhir. Mereka memerhatikan sahaja persembahan daripada peserta yang lain sementara menunggu giliran mereka.
Selepas beberapa minit, akhirnya mereka diminta untuk menunggu di belakang pentas. Tidak lama kemudian, kumpulan mereka dipanggil untuk menaiki pentas.

Lagu Nod Along terus sahaja dimainkan. Mereka berlima terus mempersembahkan lagu tersebut dengan bersungguh-sungguh. Tarian b-boy yang dilakukan oleh Soeys, Uee, Gain dan G.Na mendapat tepukan gemuruh

Selepas para juri membuat keputusan, pengacara majlis tersebut terus sahaja mengumumkan pemenang pertandingan My K-Pop Talent.

            “ The winners are…………………………………..”

Soeys, Uee, Gain, G.Na bersorak kegembiraan. Kiela hanya tersenyum. Soeys terus sahaja menelefon N memaklumkan tentang kemenangan mereka itu. Mereka berpeluang untuk berjumpa dengan Kumpulan B.A.P.

Mereka berlima terus sahaja meraikan kemenangan mereka itu di sebuah restoran terkemuka selepas mereka mendapat kebenaran daripada penjaga mereka. VIXX pada masa itu sedang merakamkan lagu mereka di studio jadi mereka tidak dapat meraikan kemenangan tersebut bersama Soeys dan Kiela.

Esoknya,
Di sekolah,
Sebaik sahaja dia memasuki kelasnya, Yoogeun terus sahaja menghampirinya. “ Congratulations, Kiela… You did a great job..”

Kiela terus sahaja duduk di tempatnya dan Yoogeun masih lagi mengekorinya. “ You a great singer ever.. You can be an idol, you know..”

Kiela hanya membiarkan Yoogeun itu bercakap sendirian di hadapannya. “ You’re amazing girl that I ever known.. Bla… Bla… Bla… Bla… Bla… Bla… Bla… Bla…”

Kiela meraup wajahnya apabila Yoogeun masih lagi tidak berhenti bercakap. * When he will stop talking? He’s really annoying person..*

            “ Are you okay, baby? ” Selamba sahaja dia memegang tangan Kiela. Kiela memberinya jelingan yang tajam, “ Stop calling me that..”

            “ Calling you what? ” Tanya Yoogeun dengan nada mengusik.

            “ Just stop..”

            “ Calling you ‘baby’? ” Kiela memandang Yoogeun yang masih lagi tersenyum ceria di hadapannya, “ Yes.. Stop calling me that… I’m not your girlfriend..”

            “ Why? It’s suit with you.. Baby… It’s so nice..”

Di tandas perempuan,
Sedang dia membasuh tangan, tiba-tiba sahaja dirinya ditolak sehingga dia bersandar di dinding. Beberapa orang perempuan berdiri di hadapannya. “ Kau fikir kau tu cantik sangat ke, huh? ” Tanya Jiyeon.

            “ What now? ”

            “ Kau jangan sesekali rapat dengan Yoogeun tu..” balas Hara.

            “ I’m not..” tegas Kiela. Sewaktu Jiyeon ingin menamparnya, tiba-tiba sahaja tangan Jiyeon dipegang oleh seseorang.

            “ Kau nak ke perkara yang sama berlaku kat Hye Kyung dan kawan-kawan dia jadi kat kau? Kalau kau nak, aku boleh buat.. Aku tak kisah kena gantung sekolah..”

Dia memegang tangan kakaknya itu, “ Unnie... Don’t..” Soeys memandang adiknya itu sekilas sebelum melepaskan tangan Jiyeon dengan kasar, “ Don’t you ever mess up with my sister again..”

Soeys terus sahaja membawa adiknya itu keluar dari tempat itu dan terus ke cafeteria memandangkan waktu itu merupakan waktu rehat.

Dua hari kemudian,
Soeys, Kiela, G.NA, Gain dan Uee dibawa ke bangunan TS Entertainment untuk berjumpa dengan B.A.P sebagai hadiah kemenangan mereka itu. Mata mereka tidak lepas dari menikmati kecantikan bangunan tersebut. Semasa melangkah masuk, mereka terserempak dengan Secret yang sama agency dengan B.A.P. Mereka memberikan senyuman dan menunduk hormat lalu terus berjalan.

Mereka sampai di bilik latihan B.A.P. Orang yang membawa mereka mempelawa mereka masuk ke dalam bilik itu. B.A.P sedang berlatih tarian lagu baru mereka iaitu One Shot tetapi mereka berhenti apabila ternampak mereka berempat. B.A.P berhenti berlatih dan berdiri sebaris.

            “We are B.A.P! Yes, Sir!” Mereka memberikan formal greeting lalu menunduk hormat.
Soeys, Kiela, G.NA, Gain dan Uee turut menunduk hormat kepada mereka.

            “Tahniah sebab menang pertandingan itu dan berpeluang berjumpa dengan kami. Kamu semua memang bagus,” puji Yongguk sambil menepuk tangan. Mereka yang lain turut menepuk tangan.

            “Terima kasih,” ucap mereka berenam serentak.

            “You two..” kata Himchan sambil menunjuk ke arah Soeys dan Kiela.

            “We meet again,” sambung Himchan sambil tersenyum.

Soeys dan Kiela hanya tersenyum sambil mengangguk. “Seperti yang Yongguk oppa janji haritu,” balas Soeys. Yongguk hanya mengangguk dan tersenyum.

Kemudian B.A.P mengajak mereka untuk duduk dan mula berbual. Pelbagai isu yang dibangkitkan oleh mereka. Dari isu sekolah sehinggalah isu semasa. Mereka juga nampak agak rapat walaupun pertama kali berjumpa.

Setelah hampir dua jam mereka berborak panjang, akhirnya Soeys, Kiela, G.NA, Uee dan Gain terpaksa pulang ke rumah masing-masing. Hati mereka agak berat untuk meninggalkan B.A.P kerana inilah peluang yang paling istimewa mereka. Banyak juga ilmu yang mereka peroleh dari B.A.P yang boleh dimanfaatkan.

B.A.P menghantar Soeys, Kiela, G.NA, Gain dan Uee sehingga di pintu gerbang bangunan TS Entertainment. Di luar, van mpv manager VIXX sudah menunggu mereka.

            “Saya harap satu hari nanti kita dapat bercollaborate bersama,” kata Yongguk semasa bersalaman dengan Soeys.

            “Yakseo?” Soeys mengunjukkan jari kelingkingnya kepada Yongguk.

Sambil tersenyum lebar, Yongguk menyambut jari kelingking Soeys. “Yakso.”

Sebelum beredar, mereka berlima sempat bergambar dengan ahli B.A.P sebagai kenang-kenangan. Semasa berpisah, mereka saling bertukar senyuman dan melambaikan tangan. Selepas kelibat van mpv mereka hilang dari pandangan barulah B.A.P masuk semula ke dalam bangunan itu.

Dalam kereta MPV,
            Soeys merenung whiteboard kecil yang memuatkan tanda tangan keenam-enam ahli B.A.P. Dia tersenyum sendirian sambil memeluk white board itu. Sebenarnya bukan dia sahaja yang dapat, Gain, G.NA dan Uee turut ada benda yang sama kecuali Kiela yang yang tak berapa minat perkara seperti itu.

            “Yongguk oppa semakin hari semakin handsome. Senyuman dia menawan hati,” ucap Soeys perlahan sambil menatap gambar yang sempat diambil bersama Yongguk tadi.

            Gain mencucuk pinggang Soeys. “Oi! Agak-agak le. Jealous pulak mamat berambut merah tu karang,” kata Gain yang memaksudkan N.

            Soeys hanya tersenyum sumbing. “Perangai unnie sama je tak pernah berubah,” ucap Kiela perlahan tetapi dapat didengari oleh mereka semua.

            Kiela terlompat sedikit apabila pinggangnya dicucuk oleh Soeys. Gain, G.NA dan Uee termasuk manager VIXX hanya ketawa melihat telatah dua beradik itu.

To be continued....

No comments: