My Oppa My Love ~ Chapter 22


“ Okay, sekarang satu kertas undian untuk King and Queen Prom Night akan diedarkan. Sila tulis nama calon yang kamu rasa layak untuk mendapat gelaran ni dan selepas itu sila masukkan kertas itu ke dalam bekas yang terdapat di hadapan pentas ni..” kata Kwanghee.

Sementara menunggu keputusan diumumkan, mereka semua menikmati hidangan juadah makanan yang disediakan. Semasa Kiela sedang mengambil makanan, tiba-tiba empat orang berdiri di sebelahnya.

            “ Excuse me.”

Empat orang perempuan itu memandangnya. “ Oh…”

Soeys yang masih lagi berpegang tangan dengan N mendekati ahli VIXX yang lain. Ravi, Ken dan Hyuk mengusik mereka berdua. Hongbin hanya tersenyum nipis sahaja. Leo pula seperti biasa membuat muka pokernya. Soeys memandang sekeliling, “ Where’s Kiela? ”

            “ Dia ambil makanan sekejap.” Balas Hyuk.

            “ I’ll go to find her…” Serentak itu, Soeys terus sahaja meninggalkan VIXX. Dia menuju ke meja panjang yang menghidangkan pelbagai jenis makanan. Matanya tertumpu kepada satu tempat. Dia melajukan langkahnya menuju ke tempat itu.

            “ Stay away from my sister..” tegas suaranya. Serentak itu, Hye Kyung, Ah Hae, Jung Ah dan Dae Ah memandangnya. Dia menarik tangan adiknya lalu dibawa ke belakangnya.

            “ Apa kau orang nakkan daripada dia, huh? ”

            “ Nothing…” balas Jung Ah selamba.

            “ Bukan ke aku dah cakap, jangan jumpa adik aku lagi. Kau tak faham bahasa ke, huh? ”

            “ What? Kita orang bukan nak sangat pun jumpa adik kau tu. Kita orang terserempak je…” balas Hye Kyung.

            “ That’s not true..”kata Kiela perlahan. Soeys memandang adiknya sekilas sebelum memandang tajam ke arah mereka berempat yang menganggu adiknya tadi. “ Stay away from her. Aku dapat tahu kau jumpa adik aku lagi, aku tak teragak-agak akan menyuruh Hyuk untuk berbuat sesuatu dengan kau orang.”

Serentak itu, Soeys terus menarik tangan adiknya berlalu pergi dari situ menuju ke arah VIXX. VIXX yang sedang berbual-bual memandang ke arah Soeys dan Kiela yang menuju ke arah mereka.

            “ Jangan jumpa dia orang lagi.” Kiela hanya menundukkan wajahnya, “ Mianhae..”
Hyuk mendekati Soeys, “ What’s wrong, noona? ”

            “ Hye Kyung and the gang jumpa dia tadi..”

            “ Apa yang dia orang nak lagi? Aish, dia orang tu nak kena lagi teruk ke? ”

Leo mendekati Kiela, “ Gwaechanha? ” Kiela hanya mengangguk.

N mendekati Soeys lalu menenangkan buah hatinya itu, “ Rileks, jagiya… She’s safe now.. Don’t worry too much…”

Kwanghee dan Sunhwa berdiri di atas pentas. Semua yang berada di situ memandang mereka berdua. Semua tumpuan berada di atas pentas. “ Keputusan sudah berada di dalam tangan kami berdua.”

Suasana riuh mulai kedengaran.

            “ Okay, untuk King of prom night ialah……….. Hongbin ssi…”

VIXX, Soeys dan Kiela memandang ke arah Hongbin yang terkejut. “ Oppa, you’re the king… Congratulations,…” ucap Soeys.

            “ Gomawo…”

Ken terus menyuruhnya untuk naik ke atas pentas. Dia atas pentas, dia dipakaikan dengan crown oleh Kwanghee. Tepukan gemuruh kedengaran di dalam dewan itu.

            “ Okay… Sekarang masanya untuk Queen of prom night… Queen of prom night is………. Kiela ssi….”

Soeys memandang adiknya. “ Wow… It’s you…” Kiela masih lagi blur.

VIXX tersenyum. Kiela terus sahaja berjalan perlahan naik ke pentas. Hongbin menyambut tangannya apabila dia sedang menaiki tangga. “ Thank you, oppa.”

            “ You’re welcome, Kiela..”

Kiela dipakaikan dengan tiara diletakkan di atas kepalanya oleh Sunhwa. Di satu tempat, Hye Kyung dan kawan-kawannya mencebik apabila melihat Kiela mendapat gelaran tersebut. Hongbin dan Kilea mendekati VIXX dan Soeys yang menunggu mereka dengan senyuman yang terukir di wajah.

            “ Oppa dah tahu mesti Kiela dapat gelaran tu.” Kata Hyuk sebaik sahaja Kiela dan Hongbin berdiri di hadapan mereka. Kiela hanya menunduk, “ Gomawo.”

            “ Tapi yang peliknya kenapa Hongbin hyung boleh dapat gelaran tu? Bukan ke gelaran ni untuk pelajar je? ”

            “ You’re jealous, Hyuk..” balas Hongbin. “ No!! Tak ada maknanya..” Mereka semua hanya mampu ketawa sahaja. Kiela memandang kakaknya yang bahagia di samping N. Dia tersenyum nipis.

Gain, G.Na dan Uee mendekati kumpulan VIXX, Soeys dan Kiela. “ Tahniah, Kiela..” ucap mereka bertiga.

            “ Gomawo, unnie.” Dia menunduk sedikit. Gain memandang Soeys, “ Kita orang pinjam adik kau ni sekejap eh? ”

            “ Buat apa? Tak boleh..” balas Soeys dengan nada yang bergurau.

            “ Kita orang nak rampas tiara dia ni..” gurau Uee. Soeys terus menarik adiknya itu menjauhi kawan-kawannya. Dek kerana tarikan yang tiba-tiba itu, membuatkan Kiela terkejut. “ Omo~ ”

Mereka semua ketawa kecil. Soeys menyerahkan Kiela semula kepada kawan-kawannya yang gila-gila itu. “ Pastikan geng Hye Kyung tu tak dekat dengan dia..”

            “ Fine.. Jangan risau. Kalau dia orang dekat, aku suruh Dujun and the gang uruskan dia..” balas G.Na selamba.

Leo memandang sahaja Kiela yang dibawa pergi dari situ. Ken medekatinya, “ Waeyo, hyung? Tak sanggup nak lepaskan dia ke? ” Leo memandangnya tajam.

G.Na terus membawa Kiela ke satu tempat dan berjumpa dengan pasangannya, pasangan Uee dan pasangan Gain. Kiela hanya menunduk hormat kepada mereka bertiga. Kemudian, Jokwon menyerahkan sebuah kamera kepada Kiela.

            “Tolong ambilkan gambar kami boleh?” Tanya Gain.

Barulah Kiela faham kenapa dia dibawa ke sini. Kemudian Kiela mengangguk dan bersedia untuk mengambil gambar mereka semua. Gain, Jokwon, G.Na, Dujun, Uee dan Taehoon mula berdiri bersama dan bersedia untuk menangkap gambar.

            “Ready?”

Kiela terus menekan butang di kamera tersebut. Setelah beberapa gambar diambil dan mereka berpuas hati mereka mengucapkan terima kasih kepada Kiela.

            “Eh, kami nak bergambar dengan prom queen. Kiela, come here..” Uee menarik Kiela supaya berdiri di antara mereka semua.

            “Dujun-ssi, ambilkan gambar kami,” pinta G.Na sambil menghulurkan kamera kepada Dujun.

            “Haish. Saya nak masuk jugak..” rungut Dujun tetapi dia tidak membantah.

            “Say cheese…”

Dua keping gambar di ambil bersama Kiela. Tiba-tiba mereka mendengar seseorang berdehem di belakang dan mendapati orang itu ialah Soeys.

            “Eherm! Untunglah dapat ambil gambar dengan prom queen sambil lupa kat aku,” ucap Soeys sambil mencekak pinggang.

            “Rileks sis. Baru ingat nak amik gambar dengan kau sekali tadi,” kata Uee sambil merangkul leher Soeys.

            “Come come. Group photo,” ucap Hongbin. Kamera sudah beralih tangan.

Mereka semua terus berkumpul di hadapan kamera dan membuat pose masing-masing.

Esoknya…
Di bilik latihan VIXX,

Tiba-tiba sahaja CEO Jellyfish menyerbu masuk ke dalam bilik latihan tersebut semasa VIXX sedang berlatih. Kiela pula sedang membuat kerja sekolah di sofa hitam dalam bilik tersebut. Soeys pula sedang mendengar lagu sambil memerhatikan VIXX berlatih. Tumpuannya lebih ke arah N, kekasihnya.

VIXX, Soeys dan Kiela yang terkejut dengan kehadiran CEO-nim itu, terus sahaja berdiri di hadapannya dalam satu baris. Soeys berada di sebelah N dan Kiela berada di sebelah Leo. Semuanya berlaku tanpa dirancang.

Wajah CEO Jellyfish Entertainment itu serius tanpa sebarang secalit senyuman terpamer di wajahnya. Soeys dan Kiela mula kecut perut. VIXX juga begitu. Secara sembunyi, N mengenggam tangan Soeys.
CEO Jellyfish Entertainment itu memandang wajah lapan orang yang berada di hadapannya silih berganti. Matanya berhenti apabila bertembung dengan mata Soeys dan N.

            “ N, Soeys, ke hadapan saya sekarang.” Kata CEO-nim tegas. Kiela memandang kakaknya dan juga N berjalan perlahan menuju ke hadapan CEO Jellyfish itu.

            “ I heard  something about both of you..” N dan Soeys hanya mendiamkan diri sahaja.

Ken, Hyuk, Ravi, Hongbin, Leo dan Kiela hanya melihat sahaja tanpa bersuara.

            “ Saya tak sangka semua ini akan jadi begini. Sejak bila hubungan kamu berdua ni terjalin? ”

            “ Semalam secara rasminya..” balas N perlahan.

            “ N, kamu tahu kan, kamu semua dilarang untuk bercinta? ” N dan VIXX mengangguk kepala.

            “ So, kenapa semua ni boleh terjadi? ” Semuanya mendiamkan diri. CEO-nim itu terus sahaja mengeluh perlahan.

            “ Saya nak kamu berdua putuskan hubungan ni…” Serentak itu, mereka semua terbeliak mata. Soeys dan N memandang ke arah CEO itu.

            “ Tapi…..”

            “ Tak ada tapi-tapi…” tegas CEO itu sehingga N terdiam kembali. Dia terus berjalan menuju ke pintu bilik latihan itu. Kiela memandang kakaknya dan juga N silih berganti.

Sewaktu CEO itu hendak memulas tombol pintu bilik tersebut, serentak suara seseorang memanggilnya. Dia terus berpaling dan menatap mata pemanggil itu. Bukan CEO sahaja, malah mereka semua yang berada di bilik itu memandangnya.

            “ You should not do that to them..” Kiela memandang tepat ke arah mata CEO tersebut.

            “ I have to… This is for their future..”

            “ I’m sorry if I’m being rude.. You can’t stop them to continue their relationship..”

            “ Kiela..” panggil Soeys perlahan. Kiela langsung tidak mengendahkan kakaknya. CEO Jellyfish Entertainment hanya memandang Kiela sahaja.

            “ You can not expect them not to be in love with each other.. They live under a same roof.. So, it is necessary a feeling of love exists between them..” Kiela berhenti seketika memandang VIXX silih berganti,  “ Love is not damn cruel to ruin VIXX oppa’s future.. They deserve it.. It is the nature of life.. You can’t stop them to fall in love with someone.. Everyone deserve to fall in love with someone special to them.. You also deserve it..”

CEO tersebut memandang N dan Soeys silih berganti. “ I know that is the agreement contained in their contract but don’t you know that someday they will fall in love with someone.. Even not now, but one day, it will..”

            “ Bila sampai hari itu, dek kerana perjanjian dalam kontrak, VIXX oppa tak dapat nak bersama pilihan hati mereka kerana perjanjian itu. Ahjussi nak ke tengok mereka tertekan, murung, dan sedih masa itu? Jangan terkejut apabila sampai satu tahap, kejayaan mereka akan hilang begitu saja..”

Kiela masih lagi memandang CEO Jellyfish Entertainment itu. “ That time, I swear, that’s not their fault but it is you..”

            “ Kiela..” panggil N perlahan. Seperti tadi juga, Kiela langsung tidak mempedulikannya.

            “ Unnie is my only family that I have now.. VIXX oppa also.. Please don’t do this.. Let unnie and N oppa continue their relationship.. VIXX’s future will not be affected.. Trust me!! ”

            “ Please!! I’m begging you..!!” Kiela terus membongkokkan badannya. VIXX, Soeys dan juga CEO Jellyfish Entertainment terkejut. Mereka tak menyangka Kiela sanggup berbuat demikian.

CEO itu mendekati Kiela yang masih lagi membongkokkan badannya. Perlahan-lahan dia memegang kedua-dua bahu Kiela lalu menegakkan badan Kiela itu. Dia menatap mata Kiela.

            “ What I told them to do is the best way for VIXX.. I just wanna to see VIXX’s success..”

            “ But..”Kata-kata Kiela dibiarkan terhenti apabila CEO itu meletakkan jari telunjuknya di hadapan mulut Kiela.

            “ But after what you said just now, make me realized my own mistake.. I shouldn’t forbid them from love each other.. They deserve it.. Everyone deserve it..” Kiela memandang sahaja CEO tersebut.

            “ From now on, I’ll let them continue their relationship.. I’ll let your VIXX oppa to be in love with their special someone..” N dan Soeys tersenyum bahagia.

            “ Thank you.” Kiela menundukkan sedikit kepalanya. “ No. Thanks to you cause make me realized my mistake..”

CEO Jellyfish Entertainment terus sahaja memandang N dan Soeys, “ Forgive me.. Continue your relationship but please concentrate to your future also..”

            “ We will..” balas N.

            “ Well, so continue your training…” Dengan itu, CEO Jellyfish Entertainment itu terus sahaja berlalu pergi dari bilik latihan itu.

Soeys terus sahaja memeluk erat adiknya, “ Yah!! Gomawo, donsaeng… Love you so much..”

            “ Yah!!” Kiela cuba melepaskan diri daripada pelukan kakaknya itu. Dia bukan sahaja geli tapi susah untuk bernafas juga. “ Yah!! Unnie!! I can’t breath..”

Segera Soeys meleraikan pelukannya, “ Hehe.. Mianhae..”

N mendekati mereka, “ Thanks, Kiela..” Kiela hanya mengangguk. VIXX mendekati Kiela. “ You’re so amazing, Kiela..” Kata Hyuk.

            “ Seriously, Kiela boleh jadi peguam ni..” kata Ravi.

Leo hanya memandang Kiela sambil tersenyum nipis. Ken menyikunya, “ What are you waiting now? ” Leo memandangnya penuh dengan ke-blur-an.

Hongbin menepuk perlahan bahu Kiela, “ Bagus adik oppa ni.. You did a great job..”

Kiela hanya mengangguk sahaja. “ I want to continue my homework..”

Semasa VIXX sedang berlatih, Soeys mendekati adiknya yang sedang mendengar lagu selepas selesai kerja sekolahnya. “ Thanks, Kiela..”

Kiela memandangnya sambil tersenyum nipis, “ Anything for you..” Soeys tersenyum sebelum memandang VIXX yang sedang berlatih. Tidak lama kemudian, dia terasa satu beban baru di bahu kirinya.  Dia hanya tersenyum apabila melihat adiknya terlena di bahunya. * Without you know, you’ve become like omma now.. *

            “ Soeys..” Panggil N lembut dan perlahan. “ Is Kiela sleeping? ” Tanyanya. Soeys mengangguk.

            “ Jom kita balik.. Oppa dah habis berlatih ni..” Soeys mengangguk. Hyuk terus mengambil beg silang tepi kepunyaan Kiela lalu disangkutkan di bahu kirinya. Leo terus sahaja mengangkat Kiela ala bridal style. “ Oppa bawa dia..” Soeys hanya mengangguk.

Ken hanya tersenyum sahaja. Ravi dan Hongbin masing-masing dah menguap. Hongbin memandang sekilas Soeys yang berjalan bersebelahan N sambil berpegangan tangan. * If you’re happy, I’m happy too..*

Sebaik sahaja memasuki kereta mpv VIXX, masing-masing sudah terlena. Leo membuka matanya dan melihat sekeliling. Kawan-kawannya dan juga Soeys sudah pun terlena. Dia memandang ke arah Kiela yang terlentok di bahu Ken. Dia memandang wajah innocent Kiela. * That is the longest sentences she have said since she live with us… She really care about her sister… * Dia terus sahaja membawa kepala Kiela lalu dilentokkan di bahunya. Selepas itu, dia terus sahaja terlena.

To be continued...

No comments: