My Oppa My Love ~ Chapter 41



Setahun kemudian,
Hyuk terus sahaja ke kelas Kiela apabila waktu rehat bermula. Rakan-rakan sekelas Kiela mula tersenyum ceria apabila melihat kedatanganya.

            “ Again? ”

            “ Kajja! ” Hyuk langsung tidak menjawab pertanyaan Kiela. “ Oppa.”

Hyuk memandangnya, “ Waeyo? ” Kiela menunjuk ke arah hadapannya. Seorang pelajar lelaki sedang berdiri di hadapan mereka. Hyuk memandangnya. “ Apa yang kau nak lagi? ”

            “ Boleh saya bercakap dengan Kiela sekejap? ”

            “ Nope. Tak boleh. She’s with me now.” Hyuk terus sahaja membawa Kiela pergi dari situ.

Baru sahaja beberapa langkah, nama Kiela dipanggil.  “ I don’t know that she is playgirl.”
Hyuk menoleh, “ Excuse me? ”

            “ Saya cakap saya tak tahu pula yang Kiela tu playgirl.” Kiela memandangnya tajam.

            “ Saya ingatkan dia dengan lelaki yang dulu. Tak sangka pula sekarang dengan awak. Tak sampai setahun, dia dah bertukar boyfriend.”

Hyuk ingin menumbuk mukanya namun dihalang oleh Kiela. “ Kajja, oppa.”

Hyuk memandang pelajar lelaki itu, “ I’m your senior, so respect me.” Pelajar itu hanya membuat muka selambanya.

            “ Oh, the man who’s you talking about is my hyung. Kiela still with my hyung until forever and you just back off. You don’t deserve my innocent donsaeng.”

Di kafe,
            “ I‘m not innocent donsaeng.” Kiela merungut selepas menghirup air jus orennya.

Hyuk hanya menjelirkan lidahnya. Kiela menjuih dahi Hyuk. “ Yah!! I’m your oppa.” Kini, giliran Kiela pula menjelirkan lidahnya kepada Hyuk.

Di pintu pagar sekolah,
Hyuk dan Kiela menunggu manager VIXX untuk mengambil mereka. Sementara itu, seseorang mendekati mereka berdua. Hyuk terus sahaja membawa Kiela pergi apabila kereta rasmi VIXX berhenti tidak jauh daripada situ sebelum sempat orang itu mendekati mereka berdua.

Di dalam kereta,
            “ He’s really psycho boy.”

Kiela hanya mendiamkan diri sahaja sambil mendengar lagu. Manager VIXX memandangnya sekilas yang duduk di tempat duduk belakang. “ Siapa, Hyuk? ”

            “ Yoogeun.” Manager VIXX hanya mengangguk sahaja.

Beberapa hari kemudian,
VIXX sedang berlatih seperti biasa. Soeys pula hanya memerhatikan mereka bersama Kiela di sofa hitam. Tiba-tiba sahaja handphone Kiela berdering. Kiela mencapainya sebelum menyerahkan handphonenya kepada kakaknya.

            “ Apa yang dia nak lagi? ” Tanya Soeys. Kiela hanya menggeleng. Soeys terus sahaja memutuskan panggilan tersebut.

VIXX menghampiri mereka berdua. “ Kenapa? ” Tanya Ravi.

            “ Macam biasa, oppa.” Balas Soeys. Leo memandang Kiela sebelum menarik tangan Kiela lalu mereka berdua keluar dari bilik tarian tersebut.

Di satu bilik latihan,
Leo berhadapan dengan Kiela. “ Oppa.” Panggil Kiela perlahan.

            “ Kenapa tak bagitahu oppa? ” Kiela hanya mendiamkan diri. Dia menundukkan kepalanya. Leo menghampiri Kiela dan terus memeluk pinggang Kiela. “ I don’t want to lose you.” Kiela memeluk Leo. “ Me too, oppa.” Leo memeluk erat Kiela.

Tiga hari kemudian,
Manager VIXX memberi peluang kepada Leo dan Kiela untuk bersiar-siar bersama kerana tahu konflik yang mereka berdua lalui beberapa hari yang lepas. Leo memakai cermin mata dan topi yang dibeli oleh Kiela setahun yang lepas sewaktu mereka kali pertama keluar berdua bersama.

Leo memandang Kiela sekilas sebelum mengeratkan lagi genggaman tangannya. Kiela memandangnya, “ Waeyo? ” Dia hanya menggeleng perlahan sambil tersenyum nipis.

Sampai sahaja di hadapan sebuah kedai,

            “ Oppa nak air tak? ”

            “ Kiela nak beli? ” Kiela hanya mengangguk. “ Oppa temankan ya? ”

            “ Gwaechanha. Oppa tunggu sini.”

Di dalam kedai,
Sedang dia membelek-belek botol minuman yang terdapat di kedai tersebut, ekor matanya dapat melihat seseorang menuju ke arahnya. Segera dia menoleh dan melihat Yoogeun tersenyum sambil berjalan menuju ke arahnya. Segera dia meninggalkan tempat itu lalu berjalan keluar dari kedai tersebut. Yoogeun memandangnya sebelum cepat-cepat mengejarnya.

Di luar,
            “ Oppa, kajja!! ” Kiela terus sahaja mencapai tangan Leo dan terus sahaja berlari dari situ. Leo hanya mengikutnya sahaja.

Yoogeun yang keluar dari kedai itu memandang ke arah mereka sebelum berlari mengejar mereka. * I’ll get you, Kiela.*

Di sebuah taman,
Leo dan Kiela berhenti melepaskan lelah mereka semasa berlari tadi. Leo memandang ke arah Kiela. “ Kenapa tadi? ”

Kiela mengeluh perlahan, “ Yoogeun.”

            “ Kenapa tak bagitahu oppa?”

            “ Mianhae.”

Leo mengeluh perlahan sebelum berhadapan dengan Kiela. Wajah Kiela ditatapnya lembut. “ Please. Lain kali bagitahu oppa. Jangan sembunyikan apa-apa daripada oppa.”

Kiela mengangguk. Leo tersenyum nipis. Dia mendekatkan wajahnya kepada Kiela. Sewaktu wajah mereka semakin hampir, tiba-tiba tangan Kiela ditarik kasar oleh seseorang. Leo memandang orang tersebut yang memegang kasar tangan Kiela.

            “ Lepaskan dia!!”

Yoogeun tetap memegang tangan Kiela. “ No way!! Now, she’s mine.”

            “ Aniya!! Let me go!!” Kiela cuba meleraikan pegangan Yoogeun.

Yoogeun memandangnya. “ Apa lebihnya dia daripada saya? ” Kiela tak menjawab sebaliknya dia terus sahaja memijak kuat kaki Yoogeun dan terus melepaskan diri daripada Yoogeun.

Leo terus sahaja menarik perlahan tangan Kiela lalu dibawa ke belakangnya. Yoogeun memandang tajam ke arah Leo. “ Boleh tak, kau tingalkan kita orang? Kenapa kau nak kacau Kiela lagi? ”

            “ Sebab aku cintakan dia.”

Leo tersenyum sinis, “ Kalau kau cintakan dia, kau takkan cederakan dia.” Leo berjalan ke depan sikit. “ Oppa.” Kiela menghalangnya untuk terus sahaja berjalan berhadapan dengan Yoogeun.

Yoogeun memandang Leo tajam sebelum menumbuknya. “ Omo~ Oppa.” Kiela terus sahaja memandang Yoogeun.

            “ Apa yang awak buat ni? ” Kiela memukul badan Yoogeun.

Yoogeun memegang tangan Kiela dengan kasarnya. “ Stop it, Kiela.” Kiela masih lagi menumbuk-numbuk badan Yoogeun.

Leo menumbuk muka Yoogeun sehingga terjatuh. Yoogeun bangun lalu menumbuk semula Leo. Leo memandang tajam Yoogeun sebelum dia menumbuk semula Yoogeun sebanyak tiga kali sehingga Yoogeun tumbang. Mereka bergaduh di situ. Kiela hanya melihat sahaja kerana dihalang oleh Leo. Yoogeun menendang perut Leo sehingga Leo ke belakang. Leo membalas serangan Yoogeun. Dia menendang perut Yoogeun sebelum menyepak muka Yoogeun.

Kiela meluru ke arah Leo yang sudah pun cedera di bibirnya. “ Oppa.” Pada masa yang sama juga, Yoogeun bangun dan terus menuju ke arah Leo untuk menumbuknya tanpa menyedari Kiela berada di situ. Satu tumbukan kuat terlepas dan mengenai Kiela sehingga Kiela terjatuh.

Yoogeun terus memandang ke arah Kiela yang sudah terbaring di situ sambil memegang tepi bibirnya. Leo memandang tajam ke arah Yoogeun yang menghampiri Kiela. “ Tak guna kau!!” Leo menumbuk Yoogeun sekuat mungkin beberapa kali.

Kiela menyentuh bibirnya yang berdarah sebelum melarikan diri daripada situ. “ Kau memang tak guna!! Kau jangan muncul lagi depan Kiela, kalau tak aku bunuh kau!!” Leo melepaskan tumbukannya yang terakhir kepada Yoogeun sebelum mengejar Kiela.

            “ Kiela!!”

Dia melajukan lariannya apabila melihat Kiela berada di hadapannya. Apabila tangan Kiela dipegang, Kiela menepisnya tanpa melihat sesiapa yang memegangnya. Dia lalu berlari meninggalkan tempat tersebut. Kiela menyangka bahawa Yoogeun yang mengejarnya.

            “ Kiela!!”

Sampai di satu kawasan lapang, Kiela berhenti sebelum terduduk di situ. Dia menyentuh bibirnya yang berdarah. Leo berhenti lalu memeluknya. “ Kiela.” Dia mendengar esakan tangisan Kiela yang ketika itu berada dalam dakapannya.

            “ Oppa.” Leo memeluknya erat. “ Shh.. I’m with you now.”

Leo memegang lembut wajah Kiela. Di tepi bibirnya, terdapat kesan lebam dan berdarah akibat ditumbuk kuat oleh Yoogeun tadi. Dia menyeka air mata Kiela yang mengalir. “ Mianhae, Kiela.” Leo mencium tepi bibir Kiela yang berdarah itu lembut.

            “ Kita balik ya.” Kiela mengangguk perlahan sebelum mengelap kesan darah yang ada di tepi bibir Leo.

Leo terus mengangkat Kiela lalu dibawa ke dorm mereka yang tidak jauh daripada situ. Kiela menyembamkan wajahnya di dada Leo. “ Mianhae, Kiela.”

Sebaik sahaja sampai di dorm,
            “ What’s happen, hyung? ” Tanya Ken.

Leo tidak menjawab sebaliknya dia meletakkan Kiela di atas sofa. Hyuk  sudah pun membawa satu basin kecil dan dua helai tuala kecil. Soeys duduk di sebelah adiknya. N pula duduk di sebelah Leo.

            “ Apa yang berlaku sebenarnya, Leo? ” Tanya N.

Ken dan Soeys masing-masing membersihkan darah di tepi bibir Leo dan Kiela. “ Unnie.” Kiela memegang tangan Soeys apabila tuala basah itu mengenai lukanya. “ Tahan sikit ya Kiela.”

            “ Leo, bagitahu apa yang berlaku sebenarnya,” suruh manager VIXX.

            “ Yoogeun tumbuk saya dan saya balas balik sampai dia tertumbuk Kiela.”

Tiba-tiba sahaja, handphone Kiela berbunyi. Dia terus mencapai handphonenya sebelum diserahkan kepada kakaknya. Hyuk mengantikan tugas Soeys sementara Soeys menjawab panggilan handphone Kiela.

            “ Apa yang kau nak sekarang? Tak puas ke lagi kau tumbuk adik aku? Kau nak cederakan dia lagi? ”

Soeys melepaskan geramnya. “ Tak sengaja konon. Kau ni dah gila tahu tak? Kalau kau cintakan dia, kau takkan cederakan dia. Jangan kau jumpa dia lagi.”

            “ You what?! ” Soeys memandang VIXX dan Kiela sebelum berlalu keluar dari dorm itu. Kiela turut mengikut kakaknya itu.

Di hadapan dorm VIXX,
            “ Kau nak apa lagi?”

            “ Saya nak jumpa Kiela.”

            “ No way. Kiela tak nak jumpa kau. Pergi dari sini sekarang.”

Kiela muncul di hadapan pintu masuk bangunan dorm tersebut. “ Unnie.”

            “ Kiela masuk dorm sekarang.” Arah Soeys. Yoogeun sudah pun mengatur langkah menuju ke arah Kiela namun ditolak keras oleh Soeys. “ Jangan nak dekati adik aku.”

VIXX dan manager VIXX datang dan menghampiri Kiela. Hyuk sudah pun berdiri di sebelah Soeys. “ Kau nak apa lagi? ”

            “ Kau mesti dah tahu kan.”

            “ Kiela tak nak jumpa kau. Lupakan dia, boleh tak? ”

Ravi dan Ken telah pun berdiri di sebelah Hyuk dan Soeys. “ Balik lah, Yoogeun. Jangan buat perkara bodoh kat sini.” Kata Ravi. Yoogeun memandangnya tajam.

            “ Cukup lah Yoogeun. Jangan kacau Kiela lagi.” Kata Hongbin. Dia dan N sudah pun menyertai Soeys, Hyuk, Ravi dan Ken yang sedang berhadapan dengan Yoogeun.

Leo memegang tangan Kiela. “ Masuk dorm, biar oppa yang uruskan dia.”

            “ Tapi…”

Leo memandangnya, “ Please. Oppa tak nak Kiela cedera lagi.”

Kiela hanya mengangguk sebelum menoleh ke belakang. “ Kiela!!” Dia segera menoleh apabila Yoogeun memanggilnya.

            “ Apa yang lebihnya dia daripada saya? ”

Kiela hanya mendiamkan diri. Yoogeun masih lagi memandangnya, “ Sebab dia tu artis, Kiela pilih dia, huh? ”

Kiela memandangnya tajam. “ Shut up!! You’re too much.”

            “ So, betul lah kan.” Balas Yoogeun sinis.

Kiela memandang Leo, “ It’s not like that, oppa. I really love you.” Dia perlahan-lahan mengalirkan air matanya.

Leo mengangguk sebelum memeluk erat Kiela. “ I know. Don’t cry, okay.”

Hyuk menumbuk muka Yoogeun sehingga Soeys, Ravi, Ken, Hongbin, N, manager VIXX dan Leo terkejut. “ Shut your f**king mouth! Kau tak habis-habis lagi nak sakitkan hati Kiela. Kat sekolah kau tuduh dia playgirl sekarang kau tuduh dia couple dengan Leo hyung sebabkan Leo hyung artis. Kau ingat dengan cara tu, kau boleh dapatkan Kiela ke, huh? ”

N dan Ken menenangkan Hyuk. “ Kau silap, Yoogeun. Sebab cara tu lah Kiela tak suka kau sebab kau gunakan cara kotor nak dapatkan Kiela. Itu lebihnya Leo hyung daripada kau.”

            “ Lebih baik kau pergi sekarang sebelum aku kerjakan kau teruk lagi.” Ugut Soeys. Ravi memegang bahunya.

Yoogeun terus sahaja beredar dari situ. Soeys menghampiri adiknya. “ Unnie.”

Soeys memeluk adiknya, “ Shhh..”

Leo menghampiri Hyuk lalu menepuk perlahan bahu Hyuk. Manager VIXX terus sahaja menyuruh mereka semua untuk masuk ke dalam dorm.

To be continued...

No comments: