My Oppa My Love ~ Chapter 50



2 tahun kemudian,
Soeys dan Kiela bangun awal pada hari itu. Soeys menuju ke bilik air untuk membersihkan dirinya. Selepas beberapa minit, dia keluar dari bilik air dengan lengkap berpakaian kasual. Dia memandang adiknya yang masih lagi duduk termenung di birai katil. Dia melepaskan keluhan yang halus sebelum menghampiri adiknya itu.

            “ Pergi mandi dulu. Unnie nak siapkan sarapan.” Adiknya itu hanya mengangguk perlahan sebelum melangkah memasuki ke bilik air.

Di ruang dapur,
Dia begitu asyik memasak untuk menyediakan sarapan mereka semua, tanpa sedar seseorang memeluknya daripada belakang.

            “ Kiela rindu omma dan appa.”

Soeys mengeluh perlahan sebelum berhadapan dengan adiknya. “ Unnie pun rindukan mereka.” Adiknya hanya menundukkan kepalanya sahaja memandang lantai dapur itu.

            “ Kiela pergi duduk dulu kat sofa, nanti kalau unnie dah siap masak, unnie panggil Kiela ya.” Adiknya yang mengangguk dan menurut sahaja arahannya.

30 minit kemudian,
VIXX masing-masing melangkah keluar dari bilik tersebut sebelum menuju ke ruang dapur. Hongbin memeluk pinggang Soeys. Dia menopang dagunya di bahu Soeys.“ Morning jagiya.”
Soeys tersenyum dan membiarkan Hongbin memeluknya, “ Morning, oppa.”

            “ Awalnya Soeys bangun,” kata Hongbin dengan suara seraknya. Matanya masih layu kerana masih mamai. Soeys tersenyum nipis. “ Pergi mandi lah oppa. Lepas tu, kita boleh bersarapan.” Hongbin hanya mengangguk.

            “ Nak oppa tolong?” Tanya N.

            “ Tak apa, oppa. Soeys dah nak siap ni. Oppa bersihkan diri dulu.”

Hyuk ingin mencapai roti telur yang dihidangkan di atas meja namun dia dapat merasakan jelingan maut ditujukan kepadanya. “ Oopss, sorry noona.”

            “ Pergi bersihkan diri dulu.”

            “ Okay, noona.”

Mereka semua terus sahaja memasuki bilik semula. Masing-masing bergilir-gilir menggunakan bilik air untuk membersihkan diri. Hongbin yang selesai terlebih dahulu membantu Soeys menghidangkan hidangan sarapan mereka di ruang tamu. Dia memandang sekilas wajah Kiela yang berbaring di sofa sambil memejamkan matanya.

            “ She’s okay? ”

Soeys menggeleng, “ Not really.”

Leo yang mendengar terus sahaja mendekati Kiela. Dia mengangkat kepala Kiela sebelum diletakkan di atas pahanya. Kiela mula membuka matanya dan melihat wajah Leo yang ketika itu memandangnya. “ Okay? ” Dia hanya mengangguk perlahan.

Selepas semuanya berkumpul di ruang tamu, mereka mula menikmati sarapan itu dengan suasana yang sepi. VIXX memandang Soeys dan Kiela silih berganti. “ What’s wrong with both of them today? ” Tanya N perlahan kepada Ravi.

Ravi hanya menggeleng. Ken juga menggeleng. Hyuk memandang calendar sebelum menutup mulutnya dengan kedua-dua belah tangannya. “ I’m done.” Kiela terus sahaja ke ruang dapur untuk membasuh pinggannya diikuti dengan Soeys.

            “ What’s wrong, Hyuk?” Tanya N.

            “ Hari ni hari anniversary parents dia orang.” Mereka berenam memandang Soeys dan Kiela. Kenapa lah mereka tidak menyedari tentang itu. Tahun lepas juga, mereka berdua berkelakuan sedemikian.

Di tanah perkuburan,
Mereka semua menundukkan badan mereka sedikit sebelum Soeys dan Kiela meletakkan sejambak bunga di hadapan kubur ibu bapa mereka. VIXX hanya berdiri di belakang mereka sahaja bersama manager VIXX.

            “ Hai, omma, appa. Did you miss us? ” Tanya Soeys. Hongbin mula melangkah menuju ke sebelahnya. “ Of course, both of you miss us, right? We’re only you daughters after all.” Hongbin memeluk pinggangnya.

            “ We’re doing well, omma, appa. You don’t have to worry about us. We have six men to look after us.” Soeys tergelak kecil. Dia menyeka air matanya yang mengalir di pipinya. Hongbin terus sahaja memeluk erat Soeys.

            “Ahjussi, ahjumma.. Saya janji yang saya akan jaga Soeys dan cuba bahagiakan dia seperti ahjussi dan ahjumma jaga dia,” ucap Hongbin sambil menatap batu nisan itu.

Kiela mendiamkan dirinya. Leo berdiri di sebelahnya sebelum menggengam tangannya. “ Greet your parents, Kiela.” Suruh Leo.

            “ Omma, appa, I really miss you.” Leo memandangnya sebelum menyeka air mata yang mengalir di pipi Kiela.

            “I promise that I will always makes her smile,” ucap Leo perlahan sambil mengusap perlahan bahu Kiela.

N, Ravi, Ken, Hyuk dan manager VIXX berdiri sebaris dengan mereka berempat. “ Kami akan jaga Soeys dan Kiela dengan sebaik mungkin. Ahjussi dan ahjumma tidak perlu risau akan mereka.” Kata N.

Dalam kereta,
Hongbin memeluk Soeys yang duduk di sebelahnya di tempat duduk belakang bersama Hyuk. Kepala Soeys dilentokkan di bahu Hongbin. Dia hanya termenung kosong. Dia memandang Hongbin yang menggengam erat tangannya. “ Oppa akan jaga Soeys sebaik mungkin,” bisik Hongbin. Dia memeluk Hongbin seerat mungkin.

Leo memasangkan sebelah earphonenya ke telinga Kiela semasa Kiela melentokkan kepalanya di bahunya. Kiela hanya memandangnya. “ You need some rest, Kiela. Rest now.” Kiela hanya mengangguk sebelum memejamkan matanya. Leo mengucup ubun-ubun Kiela sebelum menggengam tangan Kiela.

Ravi dan Hyuk sudah pun terlena selepas beberapa minit mereka memasuki kereta sebentar tadi. Ken dan Hyuk pula masing-masing sedang bermain game.

Di sebuah restoran terkemuka,
            VIXX berkumpul di sebuah meja bulat yang agak besar yang telah ditempah khas oleh manager VIXX. Leo, Kiela, Hongbin, Ken, Hyuk dan Ravi duduk sebaris di belakang meja itu. Di atas meja itu, terdapat pelbagai jenis makanan yang disediakan. Di tengah meja itu pula, terdapat beberapa biji cupcake yang comel tertulis nama N. Ravi kerap memandang jam tangannya sambil membuat mukanya.

            “Mana Soeys noona ni? Nanti N hyung sampai dulu,” rungut Hyuk.

Hongbin menghantar pesanan ringkas ke telefon bimbit Soeys tetapi tidak dibalas. Tetapi Hongbin tidak pula cuba menelefon Soeys. Mereka hanya menunggu kehadiran Soeys di situ. Beberapa minit kemudian, mereka ternampak Soeys sedang berlari-lari anak masuk ke dalam restoran itu bersama manager VIXX.

            “Mianhae! Jeongmal mianhae!!” Ucap Soeys dengan nafas yang tercungap-cungap.

Dia meletakkan kotak yang agak besar yang dibawa bersama di tengah meja. Leo membuka kotak itu dan mengeluarkan sebiji kek yang agak besar dan diletakkan di atas meja. Kotaknya pula diletakkan di bawah meja. Kemudian Soeys mengambil tempat di antara Kiela dan Hongbin.

            “Kenapa lambat?” Tanya Hongbin.

            “Jalan jam tadi. Nasib baik sempat. N oppa tak sampai lagikan?” Tanya Soeys sambil tercungap-cungap.

            Hongbin menggeleng. “Breath in breath out,” kata Hongbin sambil mengusap belakang Soeys. Soeys hanya mengangguk sambil menarik dan menghembuskan nafas beberapa kali sehingga dia tenang.

            Ravi memandang ke arah sebuah kamera yang dipegang oleh staf yang berkerja ketika itu. “Kami tengah tunggu N hyung sampai. Sebenarnya kami tak berniat nak buat surprise birthday party untuk N hyung. Jadi kami buat party macam ni dan tunggu dia datang je. Lambat betul,” kata Ravi.

            “N hyung, saranghaeyo..” ucap Ken sambil membuat aegyo.

Hongbin memandang Ken dari atas ke bawah kemudian menumpukan perhatian kepada kamera itu semula.

            “N hyung yang dah jaga kami selama tiga tahun. Susah payah dia menjaga kami dengan baik selama ini,” ucap Hyuk.

            Pandangan Kiela tertumpu kepada dua orang yang baru masuk ke dalam restoran itu. Mereka berpimpinan tangan. “Birthday boy dah sampai,” ucap Kiela.

            Mereka semua memandang Kiela kemudian memandang ke arah penglihatan Kiela termasuk kamera. Mereka dapat lihat N berjalan beriringan dengan Eunyoung yang memeluk lengannya sambil tersengih-sengih.

            “Semua orang ada kat sini? Maaflah lambat,” ucap N sambil ketawa.

            “N hyung selalu lambat, kalau bercakap laju je,” ucap Hyuk perlahan tetapi masih dapat didengari oleh N.

            “Abaikan…”

            “One… two… three… four…” ucap Ravi.

            “Saengil chukkahamnida.. Saengil chukkahamnida… saranghaneun Hakyeonie… saengil chukkahamnida…” Leo, Kiela, Soeys, Hongbin, Ken, Ravi, Hyuk dan Eunyoung menyanyi serentak sambil menepuk tangan. N turut menyanyi dan menepuk tangannya.

            “Wooo.. Kasahamnida…” ucap N.

Hyuk mengambil kek yang telah dipasang dengan lilin lalu dihulurkan kepada N. “Palli… palli…” ucap Hongbin.

            “Make a wish palli,” ucap Ken pula.

N menyatukan tapak tangannya sambil memandang lilin itu. “I wish VIXX would win the first prize again and again. I wish VIXX will stay forever until 10 years, 1000 years… 100000 years….” Serentak itu N meniup semua lilin di atas kek itu. Mereka yang lain menepuk tangan sambil tersenyum. Hongbin mengambil kesempatan itu untuk mengambil gambar di setiap saat.

            “Saengil chukkae baby,” ucap Eunyoung seraya mencium pipi N.

N tersenyum sambil menutup mukanya menahan malu. “So sweet. Saya nak juga..” ucap Ken sambil membuat aegyo. Mereka hanya tersenyum melihat kemesraan Eunyoung dan N.

            “Cepatlah makan,” ucap Kiela.

Secara senyap, Leo terlebih dahulu mencapai sebuku roti dan mencubitnya sedikit lalu dimasukkan ke dalam mulutnya. N ternampak perbuatan Leo itu.

            “Ah… Leooo~~” ucap N seraya menghampiri Leo dan memukul lehernya.

Mereka mengambil tempat masing-masing dan duduk. N mempersilakan mereka semua makan. Manager dan staf yang berada di situ turut dipelawa. Setelah mengambil makanan masing-masing mereka makan dengan berselera sambil berbual.

Beberapa minit kemudian,
            Mereka hampir selesai makan. Tiba-tiba N berdehem untuk mengambil perhatian mereka semua. Sesekali N tersenyum sambil memandang Eunyoung yang turut tersenyum malu memandangnya.

            “Saya nak umumkan sesuatu sekarang,” ucap N.

Semua mata ditumpukan kepada N. “Setelah berbincang dan semua pihak bersetuju. Jadi hujung bulan July saya dengan Eunyoung nak langsungkan perkahwinan kami,” umum N sambil tersenyum lebar. Dia memeluk bahu Eunyoung yang sedang mengangguk.

            “Jinjayo?!” Mereka seperti tidak percaya.

N hanya mengangguk sambil tersenyum lebar. “Congratulation oppa! Unnie!” Ucap Soeys sambil menyalami tangan N dan Eunyoung.

            Mereka semua mengucapkan tahniah kepada pasangan bakal pengantin baru itu. Mereka hanya mengucapkan terima kasih sambil tersenyum lebar.

Hujung bulan July,
            Semua persiapan telah dibuat. Dewan sudah dihias cantik mengikut tema yang telah ditetapkan oleh pengantin sendiri. VIXX kelihatan segak dengan mengenakan suit and tie hitam putih. Kiela dan Soeys pula mengenakan gaun berwarna pink dan navy. Sekejap lagi pengantin akan tiba dan bersedia untuk dikahwinkan. N dan Eunyoung tiba lalu berjalan sambil beriringan menuju ke tempat khas pengantin. Eunyoung anggun menggayakan dress pengantin berwarna putih yang labuh. N pula segak dengan mengenakan suit putih dan sesuai dengan dress pengantin Eunyoung.

            Ramai tetamu yang hadir ke majlis perkahwinan N termasuk pihak media. Dewan itu penuh dengan manusia yang hadir. Ken sedang mengambil air di tempat air. Semasa dia mengangkat wajahnya, dia ternampak kelibat seseorang di celah orang ramai. Langkahnya terhenti dan terkaku apabila nampak seseorang yang sangat dikenalinya atau lebih tetap orang yang sangat dirinduinya. Tetapi kemudian Ken menggeleng kepala dengan laju. “Tak mungkin tu dia,” bisiknya lalu kembali kepada VIXX.

Esoknya,
            N dan Eunyoung akan pergi berbulan madu di Pulau Jeju untuk seminggu. Jadi, VIXX, Kiela, Soeys dan manager menghantar N dan Eunyoung ke lapangan terbang.

            “Jaga diri baik-baik je masa hyung tak ada. Jangan nakal,” pesan N kepada VIXX.

VIXX hanya mengangguk faham. “Jaga Soeys dengan Kiela elok-elok, terutamanya Leo dengan Hongbin,”

            “Tahulah hyung,” balas Hongbin.

            “Leo, sepanjang hyung tak ada, kau ambil tempat hyung buat sementara ye. Jaga donsaengs yang lain betul-betul,” pesan N lagi kepada Leo. Leo hanya mengangguk.

            “Soeys dengan Kiela, dengar cakap Leo ye. Jaga diri betul-betul,”

Soeys dan Kiela hanya mengangguk sambil tersenyum nipis. “Lagi satu.. Kalau ada apa-apa masalah cepat-cepat call hyung tau,” pesan N lagi.

            “Aish hyung patut off phone dan nikmati bulan madu tu. Jangan risau sangat pasal kami,” balas Ravi. N mengangguk mengiyakan kata-kata Ravi.

            “Kajja,” ajak Eunyoung sambil menarik lengan N apabila terdengar pengumuman dibuat.

N mengangguk mengangguk seraya menapak menghampiri VIXX, Kiela dan Soeys lalu memeluk mereka seorang demi seorang. Eunyoung hanya memberikan senyuman kepada Leo, Ken, Ravi, Hongbin dan Hyuk manakala dia turut memeluk Kiela dan Soeys.

            “Jumpa lagi dalam masa seminggu,” ucap N sambil melambaikan tangan kepada mereka.

            “We will miss you hyung,” ucap Hyuk sambil membuat muka sedihnya.

            “Me too. Bye,” ucap N lalu berjalan beriringan dengan Eunyoung menuju ke jalan masuk ke dalam kapal terbang.

            Sebaik sahaja N dan Eunyoung hilang dari pandangan, Hyuk terus mengangkat tangannya ke udara. “Our dream comes true! Seminggu tu!!” Ucap Hyuk dengan riang. Ken, Ravi, Hongbin dan Soeys terus ketawa.

            “Oteokkaji.. oteokkaji.. o o o oteokkaji,” Ken menyanyikan lagu oteokkajinya sambil menari diikuti dengan Hyuk, Ravi dan Hongbin.

            “Ish. Jahat betullah kau orang ni,” ucap Soeys kemudian dia turut ketawa.

Leo hanya menggeleng kepala melihat perangai mereka itu. Kemudian dia menarik tangan Kiela dan membawanya pergi dari situ untuk pulang ke dorm. Melihat Kiela dan Leo sudah pergi, Soeys turut mengajak Hongbin balik. Ken, Ravi dan Hyuk pula masih ketawa dan mengikut langkah mereka.

Di dorm,
            “Untuk seminggu ni tak ada orang yang akan membebel macam omma… Tak ada orang yang akan bising. Dan yang paling penting badan saya selamat daripada mengjadi mangsa pukulan N hyung. Wahhh.. inilah yang dinantikan,” kata Hyuk seorang diri tetapi masih dapat didengari oleh Ken dan Ravi.

            Mereka mengangguk setuju dengan kata-kata Hyuk itu. Soeys yang turut mendengar hanya menggeleng kepala sambil tersenyum. “Apalah jahatnya kau orang ni,”

            “Noona tak faham perasaan kami yang selalu sahaja kena dengan N hyung. Sekali dapat lepas dari dia sungguh bahagia,”

            “Huh? Tak faham perasaan kau orang? Noona rasa okay je N oppa tu. Memanglah dia banyak membebel dan tak boleh berhenti bercakap, tapi sebenarnya dia seorang yang pennyayang dan mengambil berat pasal kita,” balas Soeys. Hongbin hanya memandang Soeys dengan pandangan kosong. Dia faham apa yang diperkatakan oleh Soeys kerana Soeys pernah bercinta dengan N jadi dia lebih mengenali N.

            “Oops. Sorry noona,” ucap Hyuk sambil menutup mulutnya.

Soeys hanya menggeleng sambil tersenyum. “No. It’s okay. Tapi memang betul cakap Hyukkie tu. Aman sikit tak ada N oppa. Boleh buat apa je dan kita tak dengar bebelan dia. Weehheee~~” ucap Soeys sambil tersenyum lebar.

            “That’s my noona,” kata Hyuk sambil ketawa.

Hongbin mencuit hidung Soeys, “ Cakap tak serupa bikin lah jagiya ni.” Soeys memuncungkan bibirnya lalu menggosok perlahan hidungnya yang sedikit merah.

            “ Kenapa muncungkan bibir tu? Nak oppa cium ke? ” Tanya Hongbin dengan nada mengusik. Soeys memukul perlahan lengan Hongbin. Hyuk yang berada di situ terus sahaja menutup telinganya. “ Arghh!! My innocent ears!!”

            Hongbin mengetuk kepala Hyuk. Soeys hanya ketawa melihat Hyuk mengusap kepalanya sambil mengaduh sakit.

Seminggu kemudian, N telah pun pulang dari berbulan madu. Kehidupan di dorm VIXX berlaku seperti biasa dan sedia kala. N masih tinggal di dorm tetapi hanya sekali sekala kerana dia perlu menjaga Eunyoung juga. Tapi Eunyoung juga tinggal di dormnya sendiri bersama ahlinya yang lain.

            Esoknya, VIXX mempunya schedule mereka. Mereka tidak lepas daripada schedule yang sentiasa padat. Jadi tidak kira penat, mereka sentiasa memberikan yang terbaik kepada peminatpeminat mereka. Sekarang ini peminat VIXX sudah bertambah ramai, lebih ramai dari setahun dan dua tahun lepas.

            Soeys juga sibuk dengan kerjanya juga. Dia sekarang sedang menjalani latihan sebagai veterinar di beberapa buah klinik haiwan. Tapi, jika ada masa lapang, dia akan mengikut G.NA, Uee dan Gain untuk menari b-boy. Kedua-dua itu adalah minatnya yang tak mungkin dia akan tinggalkan. Kiela pula, menyambung pelajarannya di University dan mengambil jurusan lukisan dan photography.

            Sekarang, masing-masing sudah mempunyai kerja masing-masing. Walaupun sentiasa sibuk dengan kerja, namun mereka tidak pernah lupa untuk meluangkan masa bersama dan hubungan yang terjalin tidak pernah pudar dek kekangan masa.

            “Walaupun kita agak sibuk dengan schedule dan kerja masing-masing, hubungan kita tetap seperti dulu. Walaupun kita dah berkahwin, beranak pinak kita tetap keluarga. Yakso?” Kata N sambil mengunjukkan jari kelingkingnya kepada VIXX, Soeys dan Kiela.

            “Yakso!!” Laung mereka sambil menyambut jari kelingking N seorang demi seorang.

Hari ini VIXX mengadakan parti ringkas di dorm mereka memandangkan mereka semua bebas dari schedule pada hari itu. Mereka bertepuk tangan. Satu perjanjian telah dilafaz dan dipersetujui. Dan janji itu semestinya akan ditunaikan. Hubungan yang terbina sejak 3 tahun lalu pasti akan berkekalan sehingga 10, 100, 1000, 10000 tahun akan datang.

To be continued...

No comments: